çankaya escort kızılay escort atasehir Escort beylikduzu Escort
%e2%81%a3%e2%81%a3%d8%b8%d9%87%d9%88%d8%b1-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%db%8c%da%a9%db%8c-%d9%85%d8%b1%da%af-%d8%b2%d9%88%d8%af%d9%87%d9%86%da%af

⁣⁣ظهور خودروهای الکتریکی (مرگ زودهنگام صنعت نفت)

دولت های اروپایی آماده یک حمله بزرگ هستند، آنها حالا متعهد به حمله به تولید اتومبیل های فسیلی برای کمک به پاک کردن هوای آلوده در شهرها هستند. آخرین این حملات در روز چهارشنبه در بریتانیا انجام گرفت که در آن گفته شد در بریتانیا تا سال 2040 فروش ماشین های دیزلی و بنزینی ممنوع خواهد شد.

این برنامه ها ممکن است نسبت به قدیم به اندازه کافی جاه طلبانه بنظر نرسد. مصرف کنندگان، خودروسازان و حتی برخی از شرکت های نفتی در حال آماده سازی برای مشخص کردن آینده باتری ها هستند.

طرح دولت بریتانیا برای مقابله با آلودگی هوا، دو هفته پس از آن اعلام شد که امانوئل ماکرن، رئیس جمهور فرانسه، برنامه مشابهی را برای کاهش

آلودگی و تبدیل شدن به یک کشور خنثی از لحاظ کربنی اعلام کرد.

در حالی که سیگنال هایی قوی برای خودروسازان اروپا در مورد انواع وسایل نقلیه ای که باید در آینده تولید شود وجود دارد، به نظر می رسد که احتمالا شرکت هایی مانند شرکت نیسان موتور، گروه خودروهای ولوو و BMW در مسیر درست تری نسبت به رقبای خود گام بر میدارند.

سرویس سرمایه گذاری Moody’s در روز چهارشنبه در بیانیه ای در خصوص برنامه های بریتانیا گفت: “صنعت در حال حاضر به سرعت در حال توسعه و به روزسازی فن آوری های جدید و سازگار با محیط زیست است.”

شرکت های خودرویی می گویند که آماده تغییر پارادایم ها هستند.گراهام بیگز، سخنگوی BMW، در مصاحبه ای تلفنی گفت: ” ما برق را به عنوان محور اصلی در راهبردهای آینده مان می بینیم. ”

نمودار پیش بینی کاهش قیمت باتری تا سال 2030

بازار خودرو اروپا در طول دو دهه آینده تغییرات بی سابقه ای را به خود می بیند و اقتصاد آن نیز به عنوان سیاست دولتی به همان اندازه تحت تاثیر قرار می گیرد. همینطور باید گفت هزینه های تولید باتری به سرعت در حال کاهش است و خودروهای الکتریکی پاک را در مقایسه با  موتورهای احتراق داخلی در

فاصله 10 سال آینده مقرون به صرفه تر می کند.

در بریتانیا خودروهای الکتریکی هنوز تنها 1 درصد کل فروش خودرو را دارند اما بر طبق نظر محققان در لندن این مقدار تا سال 2040 تقریبا به 80 درصد خواهد رسید. گفته می شود با توجه به سیاست های ماکرون در فرانسه نیز بیش از 70 درصد از فروش خودروها تا سال 2040 متعلق به خودروهای الکتریکی خواهد بود.

طبق گزارشات وود مکنزی گذار به سمت وسایل نقلیه الکتریکی بازار نفت را زیر و رو خواهد کرد و ایستگاه های گاز جای خود را به واحدهای شارژ خانگی می دهند.

نمودار پیش بینی نسبت تولید خودروهای الکتریکی به فسیلی تا سال 2039

آلن گلدر، معاون ارشد معاون ارشد وود مکنزی گفت: “اگر تولید کنندگان خودرو بتوانند این وعده را تحقق بخشند، پس از آن تقاضای نفت در یک دوره به حداکثر می رسد و پس از آن به سرعت کاهش می یابد و این تاثیری عظیم در بخش پالایش و بازار نفت خواهد داشت.”

کمپانی های توتال و رویال داچ می گویند که در صورت پیشرفت صنعت خودروهای الکتریکی به هر حال تقاضا برای گاز طبیعی افزایش می یابد. آن ها می گویند که برق مورد نیاز برای تولید باتری این خودروها با استفاده از سوزاندن گاز طبیعی می تواند تامین شود.

گفتنی است توتال در یک شرکت باتری سرمایه گذاری کرده است، و شل به دنبال تولید نمونه های بادی و هیدروژنی بیشتری است. اما با این حال هنوز سرمایه گذاری در این بخش در مقایسه با صنعت نفت و گاز کوچک است.

 

منبع: بلومبرگ 

مطالب مرتبط

بالا
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟